یكى از مهم‏ترین رسالتهاى پیامبر خاتم(ص) امیدبخشى به مستضعفان و مظلومان عالم بود

نماز جمعه  این هفته 10 اذر ماه 1396 به امامت حجه الاسلام لطفیان سرگزی امام جمعه شهرستان نیکشهر در مسجد جامع الزهرا(س) اقامه شد . وی ضمن سفارش به تقوا  همه جانبه  و زکات و اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منكر و سبک زندگی اسلامی  عاشورایی   و با اشاره به میلاد مسعود حضرت رسول اكرم(ص) گفت: خدمتى كه پیامبر خاتم(ص) به بشریت از اول تا آخر کرد، به‏واقع منحصر به فرد و تنها از ناحیه شخصیتى همچون وجود مباركش امكان‏پذیر بود. یكى از مهم‏ترین رسالتهاى پیامبر خاتم(ص) امیدبخشى به مستضعفان و مظلومان عالم بود و این ممكن نخواهد شد مگر با مجاهدت و مقاومت فراگیر آحاد انسانهاى مستضعف و تحت ظلم اعم از مسلمان و غیرمسلمان واین حقیقت بزرگ، تنها با خمیرمایه وحدت جهان اسلام امكان‏پذیر خواهد بود.وی با اشاره به هفته وحدت گفت : مقصود این نیست كه مسلمانان از مذهب خود دست بردارند و به مذهب دیگرى اعتقاد پیدا كنند و عمل نمایند . بحث ما این است كه مى‏خواهیم به همه مسلمانان از شیعه و سنى  بگوییم و تذكر بدهیم كه مذاهب اسلامی یك نقاط مشترك و یك نقاط اختلاف و افتراق دارند. آن نقاط اشتراك بیشتر از نقاط افتراق است، یعنى همه مسلمین، به خداى واحد و قبله واحد و پیامبر واحد اعتقاد دارند. وجود مقدس نبى مكرم و رسول اعظم اسلام(ص)، مهم‏ترین نقطه ایجاد وحدت است. دنیاى اسلامى مى‏تواند در این نقطه به هم پیوند بخورد، هفته وحدت جایى است كه عواطف همه مسلمانها در آن‏جا متمركز مى‏شود، این، كانون عشق و محبت و دنیاى اسلام است. مسلمانان دنیا زیر نام نبى‏اكرم(ص) راحت‏تر و سهل‏تر از همه‏چیز مى‏توانند متحد شوند، این، خصوصیت نبى‏اكرم(ص) است. از این محبت باید استفاده كرد، این محبت، راهگشا است. امروز مسلمانها به اخوت و برادرى احتیاج دارند. وحدت باید در خدمت و در جهت حاكمیت اسلام  و قران باشد، و الا پوچ و بى‏معنى خواهد بود. آیه شریفه قرآن مى‏فرماید: «فمن یكفر بالطاغوت و یؤمن بالله فقد استمسك بالعروة الوثقى». این، اعتصام به حبل‏الله را براى ما معنا مى‏كند. تمسك به حبل‏الله چگونه است؟ با ایمان بالله و كفر به طاغوت. در بسیارى ازکشورهای اسلامی و  بخشهاى امت اسلامى، ایمان بالله هست، اما كفر به طاغوت نیست. كفر به طاغوت لازم است. بدون كفر به طاغوت، تمسك به عروه وثقاى الهى امكانپذیر نیست. ما كشورها و دولتها و ملتها را به این‏كه به جنگ با آمریكا بشتابند، دعوت نمى‏كنیم، ما دعوت مى‏كنیم كه تسلیم آمریكا نشوند. ما دعوت مى‏كنیم كه با دشمن اسلام و مسلمین همكارى نكنند. یكى از اقسام همكارى‏نكردن همین است كه به وسوسه‏هاى آن‏ها در زمینه وحدت امت اسلامى اعتنا نكنند و امت اسلامى را با اتحاد خودش حفظ كنند. وی با اشاره فلسفه تشكیل داعش و اهداف شوم و مرموز پشت پرده رورش‏دهندگان داعش،گفت : جلوگیرى و كند كردن حركت بیدارى جهان اسلام و بلكه بیدارى مستضعفان عالم‏ و رونق دادن به بازار سلاح و تحمیل فروش تسلیحات گوناگون به كشورهاى هدف‏ وترمیم اقتصاد كشورهاى وابسته به جبهه غرب و استكبار از رهگذر فروش سلاح و دیگر تجهیزات مورد نیاز.وی با اشاره به روز مجلس گفت: مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفین است. مجلس خوب همه‏چیز را خوب مى‏كند و مجلس بد همه‏چیز را بد مى‏كند. مجلسى كه اساس یك كشور است، باید محلى براى بحث و ساختن اخلاق جامعه باشد. نطق‏هاى قبل از دستور یا مسائلى كه در مجلس واقع مى‏شود، همانند خطبه‏هاى نهج‏البلاغه و خطب ائمه اطهار(علیهم السلام) مردم را رو به صلاح ببرد ونمایندگان مجلس در صحبت‏هایشان این احساس را داشته باشند كه براى مصلحت جامعه حرف مى‏زنند، نه براى مقابله. مرحوم مدرس، مرد قدرتمندى بود، براى این‏كه الهى بود؛ مى‏خواست براى خدا كار بكند. تنها آدمى كه در مقابل رضاخان قلدر ایستاد، مدرس بود یك روحانى كه لباسش از سایر اشخاص كمتر بود. رضاشاه از مدرس مى‏ترسید، آنقدرى كه از مدرس مى‏ترسید، از دزدهاى سر گردنه نمى‏ترسید، از تفنگدارها نمى‏ترسید.وی با اشاره روز دانشجوگفت : دانشجو و محیط دانشگاه باید نگاه كلان به هدفهاى انقلاب داشته باشد، دنبال آن‏ها برود. ۱۶ آذر مال دانشجوى ضد نیكسون است، دانشجوى ضد آمریكا است، دانشجوى ضد سلطه است. دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسى داشته باشد تا جبهه‏بندى‏هاى دنیا را بشناسد، تا بفهمد امروز دشمن كجا است و از كجا و با چه ابزارى حمله مى‏كند.  بعضی خیال مى‏كنند رفتن به دانشگاه، ملازم با بى‏قیدشدن و عدم مبالات در مورد دین و اخلاق و حجاب و طهارت و پاكیزگى دینى و اخلاقى است. این واقعیت ندارد، این نگاه درستى نیست. دانشگاه مركز معنویت است، چون علم یك امر معنوى است. علم ، هر علمى باشد . یك ارزش معنوى است، یك ارزش روحى است. كلید اصلى بازكردن قفلهاى گوناگون، اهمیت‏دادن به علم است.